درس تکنولوژی های ارتباطی

نگاه زیر چشمی به تکنولوژی های ارتباطی

درس تکنولوژی های ارتباطی

نگاه زیر چشمی به تکنولوژی های ارتباطی

در دوران سوسیالیسم توصیه لنین به جوانانی که از او می پرسیدند چه کار باید بکنند این بود: "آموختن ... آموختن ... آموختن". این توصیه همیشه در برابر چشمان همه بود و بر در و دیوار مدارس نقش بسته بود. به طوری که لطیفه معروفی از این گفته را در شوروری نقل می کردند که از این قرار است:
از مارکس، انگلس و لنین می پرسند که آیا ترجیح می دهند همسری برای خود انتخاب کنند یا معشوقه داشته باشند. مارکس که در مسائل خصوصی تا حدودی محافظه کار بود همانگونه که از اون انتظار میرود میگوید "همسر". ولی انگلس که خوشگذران تر از او بود معشوقه داشتن را انتخاب می کند. در کمال شگفتی لنین می گوید "هر دو" .
چرا؟ آیا در پشت تصویر انقلابی خشکی که از او وجود دارد رگه ای از خوشگذرانی منحط پنهان است؟! نه ! او توضیح می دهد:
"زیرا بدین ترتیب می توانم به همسرم بگویم که پیش معشوقه ام می روم و به معشوقه ام بگویم باید پیش همسرم باشم!"
"و بعد چه می کنی؟"
"یک گوشه ی خلوت پیدا می کنم و می آموزم ... و می آموزم ... و می آموزم"

اسلاوی ژیژک

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

جلسه نهم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارش جلسه نهم کلاس تکنولوژی های ار تباطی 

در ابتدا کلاس استاد در مورد نسخه وب تلگرام صحبت کردند که البته نیاز به نصب کردن ندارد.

فیلیکر: این برنامه در واقع شبیه اینستاگرام است که در سال 2004ساخته شد ودر سال 2005 توسط  yahoo خریداری شد.از این برنامه   برای بارگذاری ویدیو وعکس استفاده میشود و دارای آلبوم شخصی است وبرای کسانی که دوست دارید امکان بازدید میگذارید.دارای کاربری پولی ورایگان. در آن امکان دسته بندی عکس ها،امکان انتشار،کامنت هم وجوددارد.از طرفی دارای سرچ موضوعی هم است.

Tumbler:بیشتر عکاس ها از ان استفاه میکنندو قابلیت صدا و فیلم هم در ان وجود دارد.

Navar.com:این برنامه کتاب های متنی را به صورت صوتی عرضه میکند.دارای نسخه انروید هم است و رقیب آن واو خوان است که جدیدتر است و صدای بازیگران استفاده میکند.

instagrok.com: در واقع ما یک سری مطالب به این برنامه میدهیم واین     برنامه ازاطلاعاتی درباره موضوع مورد نظر ما به صورت عکس و شرح به مامیدهد ودارای کانسپت های مختلف است.

جلسه هشتم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارش جلسه هشتم کلاس تکنولوژی های ار تباطی 

این جلسه در ابتدا آقای بخشی در مورد دراپ باکس صحبت کردند و اشاره کردند که از آن به عنوان یک سرور می توان استفاده کرد و امکان همگام سازی پرونده ها روی پرونده‌ها روی چند رایانهٔ مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

1.بازیابی اطلاعات تا30 روز

2.سرعت بالا انتقال برای تبادل اطلاعات

مثل دراپ باکس است اما نرم افزار ندارد و هفته ای 100 مگ حجم میدهد.

بعد از ثبت نام در سایت فضای رایگانی به حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتر از آن را خریداری نمود؛ ولی در عین حال این امکان نیز وجود دارد تا در ازای معرفی هر کاربر جدید، ۵۰۰ مگابایت فضای رایگان از دراپ باکس (تا سقف ۱۶ گیگابایت) دریافت نمود. یکی از امکانات دراپ باکس بازیابی اطلاعات تا30 روز است و اینکه وی کی سند مثل دراپ باکس است و هفته ای 100 مگ حجم دارد.

هم چنین برنامه پرزی که قابلیت های پاورپینت را در ابعاد گسترده تری دارد که در 15 روز اول استفاده از ان رایگان استو پس از ان باید 40دلار پرداخت کنیم.

پرزی (Prezi) یکی از نرم افزارهای جدید و حرفه‌ای اسلاید سازی و ارائه مطلب و سخنرانی است که در این مقاله به توضیح کامل آن می‌پردازیم. با توجه به افزایش سرعت اینترنت، در همه جای دنیا (به جز کشور ما) این موضوع بسیار متداول است که بسیاری از نرم افزارها به صورت نسخه ابری ارائه می‌شوند به این صورت که شما از طریق مرورگر خود به محیط نرم افزار دسترسی خواهید داشت و همچنین ارائه نیز به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد! نرم افزار پرزی که در مجارستان زاده شد، دقیقاً یکی از همین دست نرم افزارهاست که البته بعداً به مرور زمان نسخه‌های کامپیوتر دسکتاب و مک بوک آن نیز ارائه شد.

نرم افزار پرزی درست مثل نرم افزار پاورپوینت  نرم افزاری است که قصد دارد به ارائه ها و سخنرانی های ما کمک کند و تفاوت اصلی آن با نرم افزار پاورپوینت این است که به جای این که ما صفحات مختلفی داشته باشیم، یک صفحه بزرگ داریم که درون آن حرکت می‌کنیم و به بخش‌های مختلف آن زوم می‌کنیم

tum bir: چهارمین یا پنجمین شبکه مورد استفاده است و در سال 2011 ماهانه 12م بازدید داشته باشید. این برنامه وبلاگ و دیگر شبکه هارا هم     تلفیق کنید. در این برنامه میتوانیم وبلاگ های مختلف را فالو کنیم و امکان     ریپلای هم است،دارای سرویس مسیج هم است ومیتوانید سوالات را هم بپرسید.در این برنامه همه چیز مانند متن عکس و ویدیو را میتوانید بگذار از امکان های دیگر آن هشتگ گذاشتن وامکان زمان بندی پست ها هم وجوددارد با رفتن به گزینه add to gueue

جلسه هفتم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارش جلسه هفتم تکنولوژی های ارتباطی 

در این جلسه ابتدا استاد خود در مورد trello صحبت کردند و گفتند که برای انجام پروژه از ان استفاده می شود و حسن ان این است که میتوانیم در ان تیم برای انجام کار تشکیل بدهیم.

و با اکانت جی میل میتوان در ان عضو شد. و اولین قسمت ان اسمش برد است که ان را پروژه میگوییم و ذیل ان یکسری کار های عمده است که به ان لیست میگوییم و باز برای هرکدام از ان ها یکسری وظایف وجود دارد که کارد میگوییم.

اقای منیری youtube redاین برنامه در مقابل نت فلیکس است و افراد میتوانند درآن فیلم مورد نظر خودشان را ذخیره کنند وبعد تماشا کنندوافراد با دادن ماهیانه 10 دلار میتوانند از قابلیت های این برنامه کاربراستفاده کنند ودر مواردی هم زیر نویس دارد.

ever note: برنامه ای است که افراد میتوانند در آن خاطرات و نوشت های شخصی خود را ذخیره کنند.این قابلیت دا هم دارد که با افراد موجود درسازمان هم که ever note دارند چت کنی در قسمت زیرین ever note گزینه ی+ است که برای گرفتن عکس است و اگر مواردی از داخل گوشی حذف شود میتوانی آن هارا در ever note  داشته باشی و حتی برای دیگر افراد هم بفرستی.

جلسه ششم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارش کلاس ششم تکنولوژی های ار تباطی

در این جلسه به دلیل جابه جایی کلاس وقت کافی نداشتیم ولی تایپ ده انگشتی تمرین شد و یکی از همکلاسی ها راجع به فضای ابری صحبت کرد

این بحث ، بحث جدیدی نیست و به دوبخش تقسیم میشود

.خصوصی که مثل سیستم اتوماسیون دانشگاه است در مورد اطلاعات دانشجویان و ... 2.عمومی مثل دراب باکس

و از یک وجه دیگر به ان پرداخته شد که چرا این بیگ دیتا ها رایگان است که البته چند دلیل مشخص دارد همچون اطلاع از طرز فکر مخاطبان و فروختن ان به شرکت های تبلیغاتی که البته دلایل نامشخص ان خیلی بیشتر است.

در ادامه خانم کیان در مورد pintrest صحبت کردند وگفتند که فضای ان بسیار شبیه اینستاگرام است البته قابلیت های ان بسیار بیشتر است که بر خلاف اینستاگرام که بر شخص و عکس های افراد استوار است پینترست بر موضوع استوار است.

چلسه پنجم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارس جلسه پنجم کلاس تکنولوژی های ارتباطی 

این جلسه  استاد دهکردی در ابتدا ی کلاس به بحث اقتصاد سیاسی پرداختند در این باره صحبت کردند و گفنتد که در ورای فعالیت ها ی رسانه ها دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است سیاسی و ... باشد وباید در این باره بیشتر تعمل کرد.

در ادامه در مورد یکی از نرم افزار های شبکه اجتماعی به نام trello صحبت کردند و نصب و استفاده از ان را در کلاس الزامی کردند و دوباره وقت زیادی برای تمرین تایپ گذاشته شد و علاوه بر حروف اعداد 3.5.6 هم درس داده شد.

one note دارای قسمتی به نام فایل است و با زدن گزینه new وسپس computer فایلی را بازکرد در این فایل میتوانید new section های جدید ساخت با نام های مورد نظر ودر هر فایل میتوانید قسمت های مختلفی ایجاد کرد مثلا اگر بحث درباره اندیشه سیاسی است برای این فایل میتوانید قسمت های مختلف مثل مقدمه، کلیات، سیاست ودر قسمت insert امکان عکس گرفتن وجود دارد که زدن گزینهscreen

جلسه چهارم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

جلسه چهارم تکنولوژی های ارتباطی 

استاد در ابتدای کلاس درمورد نرم افزار one note  که یکی از امکانات شرکت افیس است صحبت کردند که به مانند یک دفترچه می شود از آن استفاده کرد و اگر عکسی که دارای متن انگیلیسی است به وسیله ی این نرم افزار به نوشته تبدیل کرد.

در ادامه استاد در مورد zotero صحبت کردند که مهم ترین کار ان برای رفرنس نویسی است که به صورت اتوماتیک بعد از باز کردن صفحه اطلاعات را در خود ذخیره میکند و همچنین امکان اتصال به ورد را دارد و دیگر نیازی نیست اطلاعات کتاب شناشی را بنویسیم.

در ادامه استاد درمورد ebook صحبت کردندکه کتاب را به فرمتهای مختلف تبدیل میکند و کتاب را میتوان با ان خواند.

و در اخر موضوع کلاس big data بود که بحث زیادی وعظیم بودن اطلاعات را پوشش میدهد .زمانی که اطلاعات زیاد میشود کار انالیز ان را انجام میدهد.

جلسه سوم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۵۸ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

در جلسه سوم کلاس تکنولوژی های ارتباطی گزارش کار دانشجویان بررسی شد و نقاط ضعف و قوت یک گزارش خوب بیان شد. همچنین نحوه دسترسی به وبلاگ ها بدون اینکه ادرس ان را داشته باشیم از طریق این دستورالعمل site:blog.ir نیز امکان پذیر است توضیح داده شد.

جواب سوال:اول اینکه اطلاعات ما را جمع میکنند و آنها را دسته بندی می کنند و به شرکتهایی که کالا تولید میکنند میفروشند،دلیل دیگر اینکه  اطلاعات مکانی ما رو جمع می کنند (اطلاعات شخصی ) و به دولتها می فروشند تا ازآنها استفاده ی سیاسی کنند واینطور میتوانند به کل جامعه دست پیدا کنند

یک قسمت از وقت کلاس صرف چگونگی نوشتن گزارش صرف شد که گزارش باید به گونه ای باشد که برای مخاطب جذاب باشد وگزارش های خبری و مهم دنیا به صورت  narative hook  میباشد.

و در پایان کلاس هم به ادامه آموزش تایپ ده انگشتی و پرداختن به حروفی از قبیل ن،ت،ی و ب پرداخته شد. و برای یادگیری بهتر در این خصوص بهترین روش رفتن به سایت می باشد.

جلسه دوم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۵۰ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارش از جلسه دوم کلاس تکنولوژی های ارتباطی

در ابتدای این جلسه استاد ابتدا در مورد فیدریدر توضیحاتی ارایه داد، آن ما را قادر می سازد که بدون باز کردن سایتی بتوانیم به اخبار دسترسی داشته باشیم به این صورت است که هر سایت یک فید به ما می دهد که ما می توانیم آن را در قسمت اضافه کردن در این نرم افزار کپی کنیم و ذخیره نماییم نتیجه ی نهایی دسترسی ما به اخبار خواهد بود.

در خصوص تایپ ده انگشتی در حد اولیه استاد توضیح دادند که در تایپ نه به حروف و نه به صفحه مانیتور باید نگاه کند بلکه به صفحه نوشته باید نگاه کند و بنویسد که شیوه خاصی دارد و با قرار دادن انگشت اشاره بر روی حروف برجسته در صفحه کلید و حفظ شدن حروف کناری آن میتوانیم یه راحتی د این حروف تایپ کنیم

در مرحله بعد به سایت های اشپیگل و فیگارو بازدید  و با استفاده از گوگل ترنس آنها را ترجمه کردیم. و کابردهای گوگل ترنس را مورد بررسی قرار دادیم.

از جمله این کاربردها کارکردن با ویکی پدیا های سایر کشور های بود 

پادکست

روش استفاده از ان به این شکل است که ابتدا یک صوت را ایجاد کرده و سپس به وسیله ی نرم افزار های ویرایش مختلف ان را ویرایش میکنیم و سپس باید ان را در جایی قرار دهیم که دیده شود که بهتریم گزینه سانکلاد است که شبکه اجتماعی برای قرار دادن صوت های مختلف است و این امکان را به ما میدهد تا 5 گیگ به صورت رایگان در ان صوت قرار دهیم.

جلسه اول

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۴۱ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارشی از جلسه اول کلاس تکنولوژی های ارتباطی 

در اولین جلسه کلاس درس تکنولوژی های ارتباطی،که از درس های اصلی رشته ارتباطات است،استاد دهکردی در ابتدا به بیان طرح کلی درس پرداخت و گفت که 10نمره این درس مربوط به کارهای عملی است و10 نمره دیگر به کار های عملی تعلق می گیرد.

استاد خواسته های خود را از هر یک از دانشجویان بیان کردند و این وطایف به این شرح است:

1. ساخت یک وبلاگ

2.داشتن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی : 1. تویتر 2 . فیسبوک 3 . یتویوب 4 . اس کایپ 5 . لینک این( linked in)

3.پارکست( تولید محتوای صوتی) که باید این کار را انجام داده و در نت بارگذاری کنیم.

4. نوشتن گزارش از هرجلسه و قرار دادن آن در وبلاگ

5.feedreader

همچنین استاد در ادامه ی کلاس به تاریخچه ی تکنولوژی های ارتباطاتی پرداخت و از تلگراف که William cook و Charley whetstone از مخترعان این دستگاه به حساب می آمد و همچنین در خصوص مورس که Samuel Finley Morse  آن را اختراع کرد و در زمان جنگ بیشترین استفاده ها را در ایران داشت. 

رابطه بین تکنولوژی سود مصرف کنندگان و صاحبان آن چیست ؟

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۱۹ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

رابطه بین تکنولوژی سود  مصرف کنندگان و صاحبان آن چیست ؟

اولین چیز این است که هیچ لزومی وجود ندارد که این سود به مثابه یک سود مادی در نظر گرفته بشود صاحبان تکنولوژی بدون تردید منافع مادی بسیاری از تکنولوژی می برند اما در نظام سرمایه داری  فقط این سود مادی نبوده است که باعث رشد و پیشرفت تکنولوژی شده صحبت از تکنولوژی بسیار گسترده است دارای جنبه های بسیار زیاد که قابلیت بررسی را از ما می ستاند که در این نوشته به همهی آن ها بپردازیم شاید برای بررسی ریشه تر لازم باشد به «عقلانیت ابزاری»و به تاریخ شکل گیری «سوژه و ابژه »بپردازیم ولی من همچین قصدی ندارم  چون از نظر من در این جهان که وانموده و واقعیتی وجود ندارد بررسی رابطه تکنولوژی از منظر اقتصاد سیاسی اهمیتی به مراتب کمتر داشته باشد  قصد من نگاه به تکنولوژی از منظر های دیگر و همچنین محدود کردن تکنولوژی به تکنولوژی های ارتباطی هست  . 

ر زمانه‌ای‌که‌ تکنولوژی‌های نوین ارتباطی سبک جدیدی از سوژگی و کنش به‌ ارمغان آورده‌ و تجربه‌های زیسته‌ی‌ خیل وسیعی از افراد را در فضای مجازی و حاد-واقعی برساخت نموده‌ است، ضرورت تأملی انتقادی درباب آن‌ها بیش از بیش نمایان می‌گردد.

«هایدگر می‌گوید تخنه نام کار و مهارت صنعتگر است، البته نامی هم برای مهارت‌های فکری و هنری است. تخنه به فراآوردن تعلق دارد؛ یعنی انکشافی است که فرامی‌آورد و حضور می‌بخشد. تخنه به پوئسیس (Poesis) تعلق دارد به امر poetic شاعرانه. هایدگر در آن مقاله بین فوزیس (physis) و پوئسیس نسبتی برقرار می‌کند. فوزیس همان پوئسیس به والاترین مفهوم کلمه است؛ زیرا آنچه به اعتبار فوزیس حضور می‌یابد خصوصیت شکوفایی را در خود دارد مانند غنچه‌ای که می‌شکفد، همان مفهوم خودجوشی، لبریز شدن؛ در واقع می‌گوید فوزیس نوعی پوئسیس است که از درون می‌جوشد. در یک موضع دیگر به اخلاق نیکوماخوس ارسطو اشاره می‌کند. تخنه از امری کشف حجاب می‌کند که خود را فرانمی‌آورد و هنوز فرا روی ما قرار ندارد، این کشف حجاب یا این انکشاف از ماده و صورت هنر است. او زورق و خانه را به عنوان مثال مطرح می ‌کند و می‌گوید وقتی ما زورقی می‌سازیم از اول تصویری از زورق در ذهنمان داریم، بعد ماده را طبق صورتی که در ذهن داریم، می‌سازیم، از قبل صورت و ماده‌ی زورق یا خانه را با چشمداشت به تصویر نهایی یا محصول نهایی مورد نظر در آن شیء گرد می‌آوریم.


 بنابراین هایدگر می‌گوید تخنه به پوئسیس تعلق دارد، پوئسیس در والاترین مفهوم کلمه می‌شود فوزیس؛ در واقع می‌گوید به اموری که علی‌الاصول خود می‌جوشند، لبریز می‌شوند، شکوفا می‌شوند، فوزیس می‌گویند. اگر امر به هر دلیل شکوفا نشود که در نگاه پدیدارشناسانه این دلیل چیزی نیست جز آن حمل‌هایی که ما بر آن می‌کنیم، آن‌وقت اگر کسی بیاید و به آن چیز مجال ظهور بدهد به آن می‌گوید تخنه.»(مهدی معین‌زاده/هنر به‌مثابه برون‌شو از گشتل تکنولوژی)

«از نظر هایدگر تکنولوژی جدید سه دستاورد عمده دارد:


۱٫ تکنولوژی، اگرچه به ظاهر نتیجۀ تمایل بشر به بهره‌برداری بیشتر و استفادۀ هر چه بیشتر از طبیعت است، بر خود آدمی غلبه کرده و سیطره یافته؛ بنابراین از کنترل بشر خارج شده است و به صورتی دردناک زمین را به فراسوی امکاناتش سوق می‌دهد؛


۲٫ تکنولوژی جدید بی‌هدفی و بی‌خانمانی را به دنبال آورده است. انسان مدرن به یک ذهن مدرِک ــ سوژه ــ تبدیل شده و از جهانمندی محروم گردیده است. بی‌خانمانی درعین‌حال بی‌ریشگی نتیجۀ تکنولوژی غربی است؛ زیرا تکنولوژی به این معنا در پی کشف هستی نیست و به هستی هستومندها توجه نمی‌کند، بلکه هستومندها را چنان‌که خود می‌خواهد تغییر می‌دهد و سرانجام به حذف هستی دست می‌زند. حذف هستی سبب شده است انسان در دوران جدید خود را مرکز عالم بداند و این به بهای از دست دادن جایگاه خود در جهان است؛


۳٫ تکنولوژی، هرگونه امکان دیگری را برای کشف و بازنمایی هستومندها از میان می‌برد؛ زیرا در همۀ پدیده‌ها و حتی در ساحت هنر نیز رسوخ کرده است. درواقع ما فقط می‌توانیم جهان را به صورت تکنولوژیک ببینیم و آن را در جهت انکشاف تکنولوژیک ــ تعرض آمیز ــ درک کنیم.


شاید بتوان این دستاوردهای سه‌گانۀ تکنولوژی را به دلیل ویژگی‌های سه‌گانه تکنولوژی دانست که هایدگر خود به آنها اعتراف کرده است. این ویژگی‌ها، که در ادامه شرح داده شده‌اند، درواقع خصلت‌های عکس‌العمل آدمی نسبت به تکنولوژی است:


۱٫ تکنولوژی امری خنثی نیست. هایدگر دراین‌باره گفته است: «از همه بدتر آن است که گمان کنیم که تکنولوژی امری خنثی است؛ زیرا در این صورت است که بردۀ آن خواهیم شد؛ زیرا چنین تصوری از تکنولوژی، که امروزه به خصوص مورد ستایش است، چشم ما را به‌کلی بر ماهیت آن می‌بندد». این ویژگی، به صورت عامیانه نیز در میان بعضی از مردم و متأسفانه اندیشمندان جامعۀ ما نیز ریشه دوانده و در مثال‌های کوچه ـ بازاری تکنولوژی به چاقو تشبیه شده است که اگر به دست جراح بدهی یک بیمار را عمل می‌کند و از مرگ نجات می‌دهد، اما اگر به دست یک دزد بدهی با آن انسانی را می‌کشد!!!


۲٫ تکنولوژی امری مبهم است. هایدگر دراین‌باره گفته است: «ماهیت تکنولوژی به مفهوم والایی مبهم است». یا اینکه «ماهیت تکنولوژی جدید مدت‌هاست که پنهان است، حتی در آنجا که ماشین‌های صنعتی اختراع شده‌اند، در آنجا که تکنولوژی برق در اوج شکوفایی به سر می‌برد و تکنولوژی اتمی دیگر جاافتاده است»؛


۳٫ تکنولوژی امری اسرارآمیز است. هایدگر گفته است: «تکنولوژی امری اهریمنی نیست؛ ولی ماهیت آن اسرارآمیز است».»(مرتضی روحانی/تکنولوژی چه می‌دهد و چه می‌گیرد؟)

هایدگر از مهیب تکنولوژی‌ می گفت،از جهانی که همچون ابژه‌ای در معرض حملات تفکر حسابگرانه قرار گرفته است،از ماهیّتِ «گِشتل»تکنولوژی که به طبیعت تعرض کرده است،آن نگاه تکنولوژیک که به طبیعت به چشم پمپ بنزین می نگرد و دائماً از آن تغذیه می کند،و روزی ما را در محاصرۀ قوای مقاومت ناپذیرش هر لحظه تنگ تر و تنگ تر خواهد فشرد تا عاقبت فراتر از خواست و ارادۀ آدمی،«بیش از ظرفیت تصمیم گیری او رشد»کند؛تکنولوژی همانند تراژدیِ ترمیناتور بر انسان،کمدی وار غالب می شود.

«زیربنای ایده تحول تکنولوژیک بمثابه فرایند اجتماعی، بحثی عمومی پیرامون اهمیت بافت اجتماعی و مجموعه ارتباطات است. براساس این مدل، تحولات تکنولوژیک به مثابه فرایندی اجتماعی دیده می شود که شامل تولید کنندگان، پذیرندگان تکنولوژی و دیگران (نظیر دولت) هستند که به شکل عمیقی متاثر از شرایط زمانی و مکانی فرهنگی، نهادهای سیاسی و استراتژی های بازاریابی هستند. در اقتصاد های مبتنی بر بازار آزاد (سرمایه داری)، حداکثر کردن سود محرک قدرتمند تحول تکنولوژیک است. به صورت عمومی، تنها آن دسته از تکنولوژی ها توسعه داده شده و به بازار می رسند که به حداکثر رسانی سود را برای مالکان درآمد سرمایه تولیدی تضمین کنند.هر تکنولوژی که در برآوردن این هدف ناتوان باشد به رغم این که پاسخگوی نیازهای مهم اجتماعی باشد از دستور خارج خواهد شد. بنابراین تحول تکنولوژیک فرایندی اجتماعی است که قویا توسط منافع مالی سرمایه جهت داده می شود. در حال حاضر هیچ فرایند دمکراتیکی ناظر بر این امر نیست. مثلا چیزی شبیه رای دادن پیرامون مطلوبیت اجتماعی و زیست محیطی یک تکنولوژی قبل از توسعه و بازاریابی آن که به شهروندان عادی اجازه می دهد جهت روند تحولات تکنولوژیک را هدایت کنند. این تنیدگی و رابطه متقابل و پویای تکنولوژی و سرمایه داری در مفهوم « تخریب خلاق» بیشتر باز خواهد شد.»(بابک پاکزاد/سرمایه داری، تولید و تکنولوژی)

در پایان به آینده بپردازیم آینده همراه با تکنولوژی تئودورآدورنو پس از تجربه ی آشویتس و بعد از هیرو شیما در کتاب خود دیالکتیک منفی نوشت :«پس از فاجعه هایی که رخ داده اند و در برابر آن همه فاجعه که در راه هستند وقیحانه خواهد بود اگر بگوییم طرحی برای جهانی بهتر در تاریخ وجود دارد و پاره های آن به هم می پیوندند ...تاریخ جهانی حرکتی از وحشی گری به سوی انسان گرایی نیست بلکهحرکتی است از تیرو کمان به بمب مگاتونی». 

 دنیای امروز ما اثر stevecutts