درس تکنولوژی های ارتباطی

نگاه زیر چشمی به تکنولوژی های ارتباطی

درس تکنولوژی های ارتباطی

نگاه زیر چشمی به تکنولوژی های ارتباطی

در دوران سوسیالیسم توصیه لنین به جوانانی که از او می پرسیدند چه کار باید بکنند این بود: "آموختن ... آموختن ... آموختن". این توصیه همیشه در برابر چشمان همه بود و بر در و دیوار مدارس نقش بسته بود. به طوری که لطیفه معروفی از این گفته را در شوروری نقل می کردند که از این قرار است:
از مارکس، انگلس و لنین می پرسند که آیا ترجیح می دهند همسری برای خود انتخاب کنند یا معشوقه داشته باشند. مارکس که در مسائل خصوصی تا حدودی محافظه کار بود همانگونه که از اون انتظار میرود میگوید "همسر". ولی انگلس که خوشگذران تر از او بود معشوقه داشتن را انتخاب می کند. در کمال شگفتی لنین می گوید "هر دو" .
چرا؟ آیا در پشت تصویر انقلابی خشکی که از او وجود دارد رگه ای از خوشگذرانی منحط پنهان است؟! نه ! او توضیح می دهد:
"زیرا بدین ترتیب می توانم به همسرم بگویم که پیش معشوقه ام می روم و به معشوقه ام بگویم باید پیش همسرم باشم!"
"و بعد چه می کنی؟"
"یک گوشه ی خلوت پیدا می کنم و می آموزم ... و می آموزم ... و می آموزم"

اسلاوی ژیژک

آخرین مطالب

جلسه هشتم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱ ب.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارش جلسه هشتم کلاس تکنولوژی های ار تباطی 

این جلسه در ابتدا آقای بخشی در مورد دراپ باکس صحبت کردند و اشاره کردند که از آن به عنوان یک سرور می توان استفاده کرد و امکان همگام سازی پرونده ها روی پرونده‌ها روی چند رایانهٔ مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

1.بازیابی اطلاعات تا30 روز

2.سرعت بالا انتقال برای تبادل اطلاعات

مثل دراپ باکس است اما نرم افزار ندارد و هفته ای 100 مگ حجم میدهد.

بعد از ثبت نام در سایت فضای رایگانی به حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتر از آن را خریداری نمود؛ ولی در عین حال این امکان نیز وجود دارد تا در ازای معرفی هر کاربر جدید، ۵۰۰ مگابایت فضای رایگان از دراپ باکس (تا سقف ۱۶ گیگابایت) دریافت نمود. یکی از امکانات دراپ باکس بازیابی اطلاعات تا30 روز است و اینکه وی کی سند مثل دراپ باکس است و هفته ای 100 مگ حجم دارد.

هم چنین برنامه پرزی که قابلیت های پاورپینت را در ابعاد گسترده تری دارد که در 15 روز اول استفاده از ان رایگان استو پس از ان باید 40دلار پرداخت کنیم.

پرزی (Prezi) یکی از نرم افزارهای جدید و حرفه‌ای اسلاید سازی و ارائه مطلب و سخنرانی است که در این مقاله به توضیح کامل آن می‌پردازیم. با توجه به افزایش سرعت اینترنت، در همه جای دنیا (به جز کشور ما) این موضوع بسیار متداول است که بسیاری از نرم افزارها به صورت نسخه ابری ارائه می‌شوند به این صورت که شما از طریق مرورگر خود به محیط نرم افزار دسترسی خواهید داشت و همچنین ارائه نیز به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد! نرم افزار پرزی که در مجارستان زاده شد، دقیقاً یکی از همین دست نرم افزارهاست که البته بعداً به مرور زمان نسخه‌های کامپیوتر دسکتاب و مک بوک آن نیز ارائه شد.

نرم افزار پرزی درست مثل نرم افزار پاورپوینت  نرم افزاری است که قصد دارد به ارائه ها و سخنرانی های ما کمک کند و تفاوت اصلی آن با نرم افزار پاورپوینت این است که به جای این که ما صفحات مختلفی داشته باشیم، یک صفحه بزرگ داریم که درون آن حرکت می‌کنیم و به بخش‌های مختلف آن زوم می‌کنیم

tum bir: چهارمین یا پنجمین شبکه مورد استفاده است و در سال 2011 ماهانه 12م بازدید داشته باشید. این برنامه وبلاگ و دیگر شبکه هارا هم     تلفیق کنید. در این برنامه میتوانیم وبلاگ های مختلف را فالو کنیم و امکان     ریپلای هم است،دارای سرویس مسیج هم است ومیتوانید سوالات را هم بپرسید.در این برنامه همه چیز مانند متن عکس و ویدیو را میتوانید بگذار از امکان های دیگر آن هشتگ گذاشتن وامکان زمان بندی پست ها هم وجوددارد با رفتن به گزینه add to gueue

  • hossein askari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی