درس تکنولوژی های ارتباطی

نگاه زیر چشمی به تکنولوژی های ارتباطی

درس تکنولوژی های ارتباطی

نگاه زیر چشمی به تکنولوژی های ارتباطی

در دوران سوسیالیسم توصیه لنین به جوانانی که از او می پرسیدند چه کار باید بکنند این بود: "آموختن ... آموختن ... آموختن". این توصیه همیشه در برابر چشمان همه بود و بر در و دیوار مدارس نقش بسته بود. به طوری که لطیفه معروفی از این گفته را در شوروری نقل می کردند که از این قرار است:
از مارکس، انگلس و لنین می پرسند که آیا ترجیح می دهند همسری برای خود انتخاب کنند یا معشوقه داشته باشند. مارکس که در مسائل خصوصی تا حدودی محافظه کار بود همانگونه که از اون انتظار میرود میگوید "همسر". ولی انگلس که خوشگذران تر از او بود معشوقه داشتن را انتخاب می کند. در کمال شگفتی لنین می گوید "هر دو" .
چرا؟ آیا در پشت تصویر انقلابی خشکی که از او وجود دارد رگه ای از خوشگذرانی منحط پنهان است؟! نه ! او توضیح می دهد:
"زیرا بدین ترتیب می توانم به همسرم بگویم که پیش معشوقه ام می روم و به معشوقه ام بگویم باید پیش همسرم باشم!"
"و بعد چه می کنی؟"
"یک گوشه ی خلوت پیدا می کنم و می آموزم ... و می آموزم ... و می آموزم"

اسلاوی ژیژک

آخرین مطالب

جلسه دهم

دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ق.ظ | hossein askari | ۰ نظر

گزارش جلسه دهم کلاس تکنولوژی های ار تباطی

 research gate.net:

     یک شبکه اجتماعی علمی که برای پژوهشگران اساتید دانشمندان ودانشجویان جهت همکاری و پرسش و پاسخ علمی به وجود آمده است. کلید افتتاح آن در سال 2008 توسط دو پزشک ویروس شناس و یک متخصص رایانه در بوستن آمریکا راه اندازی شد وسپس بعد از مدتی به آلمان انتقال یافت.این شبکه اجتماعی در سال2014 کاربر داشته است.هدف اصلی این شبکه علمی ایجاد همکاری و ارتباط است.در حقیقت این شبکه علمی را میتوان در ردیف سایت های آگاهی رسانی دسته بندی نمود.برای وارد شدن در این سایت نیاز به ثبت نام در سایت research gate.net است که اطلاعات مورد نظر خود از جمله رشته تحصیلی خود و نام دانشگاه خود را وارد و ثبت نام میکنیم. یکی از قابلیت های این شبکه امکان رتبه بندی افراد وسازمان ها است

آی گپ: این شبکه اجتماعی شبیه تلگرام است که در آن امکان عضو شدن،ساخت کانال و چت خصوصی را دارد. دارای سرعت بالا و بدونه محدودیت است از امکانات جالب آن امکان چت گروهی با 5000 عضو رادارد که به نظر میرسد که این برنامه بیشتر به درد کار گروهی میخورد.از قابلیت های مهم این شبکه ایرانی امییت بالای آن است که خیلی از تلگرام بیشتر است. از ضعف های آن نداشتن استیکر وتصاویر زمینه ای آن هم بسیار است.

vimeo.com: این سایت شبیه youtube است که برای اشتراگ گذاری ویدیو آمریکایی است که هر کاربر در آن میتواند ویدیو مورد نظر را آپلود کنی. این سایت در سال 2004 توسط لادویک و کلین به وجود آمد و طبق آمار های به دست آمده در سال 2011 شصت پنج م بازدید کننده داشت اما باید بدانید که این سایت در ایران فیلتر است.

Academia: از این سایت برای اشتراگ گذاشتن مقالات پژوهشی است و ماموریت آن سرعت بخشیدن به تحقیقات است.

issuu.com: از قابلیت های مهم این سایت توزیع سریع نشریات وآپلود آن ها میباشد. که این سایت برای کاربران خود امکان آپلود پیش از 2000 هزار نشریات در روز را دارد.

ioT: ینترنت چیزها یا چیزنت (به انگلیسی: Internet of Things) (مخفف انگلیسی: IoT) که گاهی در زبان انگلیسی اینترنت اشیاهم برای این کلمه استفاده می‌شود، به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند. اینترنت چیزها به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به‌سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد و یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاکمان؛ این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در برمی‌گیرد.

justpasteit.com: ماریوژ ژوراویک در عرض یک هفته در خانه‌اش در لهستان یک شبکه اجتماعی ساخت. می‌خواست با این کار فرستادن عکس و ویدیو را خیلی آسان کند. برای همین سایت او، 'جاست پیست ایت' (justpasteit.com) احتیاجی به ثبت نام یا گشودن حساب ندارد. سایت یک‌شبه معروف شد و مدتی نگذشت که ترکیب جمعیتی جالب کاربران، صاحب سایت ژوراویک را غافلگیر کرد.

او به‌ بی‌بی‌سی گفت که "۶۰ درصد بازدیدکنندگان از کشورهای عرب‌زبان می‌آیند و چنین آماری برای یک وبسایت اروپایی خیلی غیرعادی است."

اوایل سال ۲۰۱۴ بود که بعضی از کاربران برایش مشکل‌زا شدند. عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به سوریه که بعضی خیلی هم تکان‌دهنده بودند، در سایت سبز شدند و عاقبت مشخص شد که این جنگجویان داعش بودند که داشتند از سایت استفاده می‌کردند.

  • hossein askari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی